Klantenbinding bij Vodafone

vodafone-screw-you

Ik ben ongeveer 4 jaar klant bij Vodafone en heb in die vier jaar nog nooit m’n abonnement gewijzigd. Reden: 1 GB databundel + 70 belminuten/SMS voor € 18,70 waren prima. Ik bel toch nooit, maar data vreet ik als een malle; gemiddeld 550 MB p/maand met een record van 930 MB.

Nieuw ‘vergelijkbaar’ abonnement

Reden genoeg bij Vodafone om een brief te sturen – want wat een asociale klant ben ik dat ik mijn abonnement niet aanpas – dus doen we het zelf maar. Vodafone deed mij een voorstel dat bij vergelijkbaar gebruik vergelijkbaar in kosten was.

‘Oké prima, kom maar op’, dacht ik nog. Misschien krijg ik wel een 4G abonnement om nog sneller die 1 gig er doorheen te jagen. Maar helaas… ik had beter kunnen weten.

Het ‘vergelijkbare’ voorstel was 100 belminuten (gebruik ik niet), onbeperkt SMS-en (= antieke technologie) en 200 MB data. Dat is f*cking 800 MB minder dan dat ik nu heb! Een vergelijkbaar voorstel?!

De boodschap was duidelijk: we verdienen geen reet aan je, dus je gaat maar meer betalen.

Tijl Beckand

Dus ik bel de klantenservice, want dat doet Tijl Beckand ook altijd zo jolig in de radio commercials van Vodafone zelf. Hartstikke vriendelijke dame aan de lijn die toch wel moest toegeven dat het een waardeloze aanbieding was. Alleen een alternatief had ze niet. Mijn huidige abonnement was technisch niet meer mogelijk en een ander abonnement was veel duurder of had minder MB’s.

Technisch niet mogelijk zijn andere woorden voor:

  1. wij kunnen geen fatsoenlijke hardware of software aanschaffen;
  2. wij hebben wel goede systemen, maar ook allemaal incompetente mensen in dienst;
  3. wij willen het gewoon niet;
  4. het kost te veel;
  5. we snappen het niet – en daarom kan het niet;

N.B. Een raket naar de maan sturen en laten terugkeren was al 40 jaar geleden technisch mogelijk.

Het o-woord

Dus ja, dan zit er niets anders op dan overstappen. Maar bij het laten vallen van dat o-woord werd het opeens angstvallig stil aan de lijn; verbinding viel eenzijdig weg. De callcenter medewerkster kon mij niet meer horen maar ik haar nog wel. En dat voor een telecomprovider.

Ze gaf mij als tip mee om nog even naar een andere klantenservice van Vodafone te bellen. ‘Andere klantenservice’… snapte ik ook niet helemaal. Maar ook bij klantenservice nr 2 hetzelfde verhaal: ook geen goed alternatief en bij het o-woord viel de verbinding eenzijdig weg…

Dus om Tijl nog even te persifleren: Oranje, concerthal, iets met een kabel waar had ik dat toch gezien. Oh ja… Ziggo Mobiel. 1 GB data + 300 belminuten/SMS voor maar € 15,- per maand.

Opname

Ook ik neem voor ’trainingsdoeleinden’ mijn telefoongesprekken op. Mijn ‘Tijl Beckand’-gesprek met de eerste klantenservice van Vodafone is hier terug te luisteren. 😀

Niet de enige klant

Getuige het forum op Tweakers zijn er nog meer klanten die een ‘gelijkwaardige’ aanbieding gekregen hebben:

tweakers-quote-vodafone

Blijkbaar haten ze hun klanten.

Lees ook...

Geef een reactie

Geef hier je reactie. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.